Leven Lang Ontwikkelen Congres
Het thema Leven Lang Ontwikkelen staat hoog op de agenda bij onderwijsinstellingen, werkgevers en de overheid. Om deze reden hebben marktonderzoeksbureau Markteffect en organisatiebureau Organisatie Groep Zuid (OGZ) de handen ineen geslagen om onderwijsinstellingen, private opleiders en overige stakeholders te inspireren en informeren over de laatste trends en ontwikkelingen tijdens dit landelijke LLO Congres.
Leven Lang Ontwikkelen Congres
Het thema Leven Lang Ontwikkelen staat hoog op de agenda bij onderwijsinstellingen, werkgevers en de overheid. Om deze reden hebben marktonderzoeksbureau Markteffect en organisatiebureau Organisatie Groep Zuid (OGZ) de handen ineen geslagen om onderwijsinstellingen, private opleiders en overige stakeholders te inspireren en informeren over de laatste trends en ontwikkelingen tijdens dit landelijke LLO Congres.
Leven Lang Ontwikkelen Congres
Het thema Leven Lang Ontwikkelen staat hoog op de agenda bij onderwijsinstellingen, werkgevers en de overheid. Om deze reden hebben marktonderzoeksbureau Markteffect en organisatiebureau Organisatie Groep Zuid (OGZ) de handen ineen geslagen om onderwijsinstellingen, private opleiders en overige stakeholders te inspireren en informeren over de laatste trends en ontwikkelingen tijdens dit landelijke LLO Congres.
Leven Lang Ontwikkelen Congres
Het thema Leven Lang Ontwikkelen staat hoog op de agenda bij onderwijsinstellingen, werkgevers en de overheid. Om deze reden hebben marktonderzoeksbureau Markteffect en organisatiebureau Organisatie Groep Zuid (OGZ) de handen ineen geslagen om onderwijsinstellingen, private opleiders en overige stakeholders te inspireren en informeren over de laatste trends en ontwikkelingen tijdens dit landelijke LLO Congres.
Leven Lang Ontwikkelen Congres
Het thema Leven Lang Ontwikkelen staat hoog op de agenda bij onderwijsinstellingen, werkgevers en de overheid. Om deze reden hebben marktonderzoeksbureau Markteffect en organisatiebureau Organisatie Groep Zuid (OGZ) de handen ineen geslagen om onderwijsinstellingen, private opleiders en overige stakeholders te inspireren en informeren over de laatste trends en ontwikkelingen tijdens dit landelijke LLO Congres.
Programma en thema's
Op het LLO Congres word je middels diverse plenaire en break-out sessies op de hoogte gebracht van de laatste trends en ontwikkelingen door gespecialiseerde bureaus, onderwijsinstellingen, het bedrijfsleven en diverse experts.
Kom samen met (con)collega’s uit het hele land praktische handvatten ophalen die je nodig hebt voor:
Mede mogelijk gemaakt door
Deze sprekers zijn o.a. aanwezig op 20 juni tijdens het LLO Congres
Marjolein ten Hoonte
Directeur Arbeidsmarkt en Sociale Impact
Randstad Groep Nederland
Eric Verduyn
Directeur Onderwijs en Innovatie
Salta Group
Marian Thunnissen
Bijzonder hoogleraar Leven Lang Ontwikkelen
Fontys Hogeschool
Dick Sweitser
Programma manager LLO
Vereniging Hogescholen
Ciel Stevens
Directeur
NRTO (Nederlandse Raad Voor Training en Opleiding)
Luk Dewulf
Auteur en spreker
Kiezen voor talent
Régine van Lieshout
Directeur LLO
Summa & Bedrijf
Teun Slot
Teamleider marketing
Leven Lang Hogeschool
Wendelien Wouters
Dagvoorzitter
Met o.a. sprekers van de volgende organisaties
Thema 1: Een efficiënte LLO strategie en (ontwikkeling van) een duurzaam opleidingsportfolio
Het komen tot en onderhouden van het Leven Lang Ontwikkelen aanbod is een flinke opgave. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen als het gaat om de behoeften van werkend Nederland, werkgevers en overheden? De arbeidsmarkt verandert continu en er zijn grote uitdagingen in diverse sectoren: hoe kunnen onderwijsinstellingen hun maatschappelijke daadkracht inzetten om de sleutel te zijn tot de oplossing? En hoe bepaal ik mijn opleidingsportfolio, hoe houd ik het up-to-date en welke belangen weeg ik hierbij af? Het gaat hierbij uiteraard om het doen van onderzoek, behoefte-bepaling, creativiteit, draagvlak binnen de organisatie en het maken van beleidsmatige keuzes om een duurzaam portfolio te ontwikkelen en te onderhouden.
Thema 2: Het (succesvol) vermarkten van het LLO aanbod voor werkgevers en individuen
Het marktdenken is cruciaal als het gaat om het aan de man brengen van het opleidingsportfolio met opleidingstrajecten zoals opleidingen, cursussen, trainingen, workshops en andere vormen van onderwijs. Hiervoor is een doordachte strategie nodig die discipline, denkkracht, inzet en investeringen vergt vanuit diverse lagen binnen een onderwijsorganisatie. Hoe kan marketing en communicatie en een goede bekendheid en positief imago van de aanbieder helpen om tot samenwerkingen te komen met individuele deelnemers, bedrijven, overheden en zelfs hele branches? Maar ook hoe ga je om met de commerciële kant van LLO en hoe borg je dat een LLO vraagstuk goed terecht komt en wordt opgevolgd binnen jouw onderwijsorganisatie?
Thema 3: Een duurzame interne- en externe samenwerking en een solide inrichting van jouw LLO onderwijsorganisatie
Samenwerking is cruciaal om Leven Lang Ontwikkelen succesvol te maken, maar ook om een positieve invloed te hebben als organisatie. Verwachtingen scheppen, managen en afspraken borgen op de LLO visie van de onderwijsorganisatie, doelstellingen bepalen, borgen en bereiken, bijsturen waar nodig maar ook beleid over de samenwerking tussen de onderwijstak en de ondersteunende tak binnen de onderwijsinstelling behoren tot de uitdagingen. We gaan in op bewezen organisatiestructuren, verwachtingsmanagement, intern- en extern stakeholdermanagement, draagvlak creëren en behouden binnen de eigen organisatie en bij externe stakeholders en alle middelen en tools die je hiervoor kunt gebruiken als onderwijsprofessional.
Aan de slag met Leven Lang Ontwikkelen
Het belooft een dag vol kennisdeling te worden waarbij mbo-, hbo-, wo- en private onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven met elkaar in gesprek gaan en van elkaar leren op basis van best-practices. Markteffect en OGZ kijken ernaar uit om iedereen die bezig is met LLO samen te brengen op deze exclusieve congresdag onder leiding van dagvoorzitter Wendelien Wouters.
Praktische informatie
Datum: 20 juni 2024
Locatie: De Verkadefabriek in Den Bosch
Tijden: 09:30u – 16:30u
Ticket: € 199,- ex btw.
Markteffect en OGZ hebben de handen ineen geslagen om onderwijsinstellingen, private opleiders en overige stakeholders te inspireren en informeren over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Leven Lang Ontwikkelen.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
© Organisatie Groep Zuid & Markteffect
naar boven